Type and Enter to Search

Revista digital cultural de Compostela

Agenda conciertos Cultura Festivales Musica

La Melona, mucho ruido y muchas nueces


Son muchos, están bastante locos y son muy jóvenes.

Quien no haya escuchado hablar de La Melona en esta ciudad tendría que ponerse al día, aunque sea para poder decir eso de “yo les seguía cuando aun no lo petaban”. Porque todo apunta a que lo harán.

A pocas semanas del Melona Fest, Coque y Pamper nos explican sus oscuras intenciones para esta edición. Nos entrevistamos con ellos. Llegan puntuales, no parecen peligrosos.

Nadie diría que tienen algo realmente original entre las manos pero lo tienen.





-¿Cómo empieza y se desarrolla La Melona?
Coque- Comezamos con 6 persoas levando só eventos e a día de hoxe somos case 30 con dous grandes departamentos: promotora de eventos e selo discográfico. Entre eles hai outros departamentos que se encargan de deseño, comunicación, promoción, financiación, un pouco como a organización dunha pequena empresa para poder distribuir o noso traballo.

-¿Qué habéis hecho bien para conseguir ese crecimiento?
Coque- Co paso do tiempo fómonos dando conta de que si queríamos que o proxecto medrara tiñamos que involucrar a máis xente porque eramos 6 persoas levando todo isto, así que involucramos a máis xente afín que estaba interesada, que viña polos concertos, porque senón era imposible plantexarnos chegar ao modelo que queremos chegar.

la melona, compostela
-Estáis en el modelo al que queríais llegar o aún os faltan pasos?
Coque- Somos moi ambiciosos. Estamos mellor que nunca realmente.
Pamper- Pero nunca estás en el modelo que quieres estar, siempre quieres más y más.

-Y hacia dónde vais ahora? Después de la Melona Fest cuál es el próximo gran paso de La Melona, su próximo gran hit?
Pamper- Primero que salga bien. Tenemos proyectillos entre manos pero nuestros esfuerzos están concentrados en que salga bien y que sea un cartel chulo y del agrado de todo el mundo.

-Es fácil coordinar a 30 personas para trabajar?
Coque- Depende. Tivemos a sorte de que todas eran persoas coas que tiñamos unha relación social anterior, queiras que non xa tés unha comunicación fluída con elas, algúns departamentos cordínaos Pamper e otros eu. Realmente está sendo máis fácil do que podiamos pensar porque xa había unha traxectoria, un compañeirismo, un trato con eles. A veces explótanos un pouco a cabeza…
Pamper- También porque mucha gente de la que elegimos ya tenían un bagage en el sector en el que queríamos incluirlos, por ejemplo en programación contamos con gente con la que ya trabajábamos y así es más fácil porque no había que explicarles todo desde el principio.la melona, compostela


-Vosotros realmente os dedicáis a esto? Esto es vuestro trabajo?
Coque- Esto é o noso hobby que nos acaba comendo máis tempo que o noso propio traballo. Ás veces estamos nos nosos traballos gastando horas no festival. Pero é o compoñente apaixoante que queiramos adicar tanto tempo a isto, aínda que non teñamos ninguna retribución económica ou ás veces tiñamos que poner pasta do noso bolsillo. A pasión móveo todo, pero non é o noso traballo realmente. Gustaríanos que nun futuro pudiera selo, pero por ahora creemos que hai moto que labrar antes de poder posicionarnos ahí.
Pamper- Igual este es nuestro proyecto más grande y el más ambicioso.

-¿Cómo es coordinar algo así con pequeños sitios a nivel tan local, en un momento en el que los festivales son tan masivos y en sitios grandes al aire libre? Funciona eso en Santiago?
Coque- Pensamos que era moi bonito facelo en varios espazos e logo démonos conta de que era a única opción que tiñamos, porque na cidade non hai un recinto onde poidamos facer algo masivo, as datas no que o facemos non nos permiten plantexalo ao aire libre, pero o quedestacaría de todo isto é que Santiago é unha cidade pequena que a podes percorrer de punta a punta en 30 minutos e candofixemos a proba deses espazos con Google Maps levaba 30 minuto percorrelos todos. É bonito, moi persoal e moi humano porque estás en locais nos que estás normalmente pero facendo unha nova actividade, ou reuníndote con máis xente. É darlle outro tipo de uso e otro tipo de valor a eses espazos nos que normalmente só tomamos cañas ou saímos con colegas. Un evento social destas características permíteche conciliar.
Pamper- A nivel de programación también mola porque piensas en cada local y más o menos qué tipo de artistas le pueden venir bien a ese local, entonces cada local tiene su propia personalidad y eso hace que tú programes con respecto a ese espacio.

-La gente de los locales reacciona bien?
Pamper-Sísi, muy buen rollo.
Coque- Sísi, a xente responde moi ben, de feito sería imposible se non tuvésemos as boas intencións de, por exemplo, Riquela, que é un dos sitios que está ahí para todo o que queramos e máis. Vemos que a xente responde moito porque ven o traballo desinteresado que levamos a cabo e todo o mundo quérenos botar un cable no que pode. Sentímonos moi arroupados.

la melona, compostela
-Y el público cómo responde? La movida va creciendo con cada edición?
Pamper- Sí, tenemos un sector muy civilizado desde el principio y va creciendo poco a poco. Pero tampoco es que hagamos un festival que a veces es un poco restrictivo en cuanto a la gente que conoce a los grupos. Pero nuestra filosofía es un poco de que la gente cada vez confíe más en nuestro criterio y venga sin necesidad de conocer a ese grupo o que sea realmente fan.
Coque- A nosa intención primeira era xerar novo público que en parte sabía e en parte queríamos xerar e logo de fidelizalo, que confíen en nós para que poidamos traer propostas que ó mellor non coñeces tanto pero pola confianza que tés no colectivo digas “vou velo porque seguro que hai algo que me gusta na programación”.

-Los grupos que traéis son los que os gustan a vosotros?
Coque- Sí. É un festival casi feito para nós. A nosa intención de programar concertos era que viamos unha carencia de certo tipo de concertos en Santiago, moito blues, moito cantautor, e certos espazos nos que non había unha oferta.
Aproveitando a nosa experiencia xirando por España con algunha banda coñecimos bandas que nos gustaron moito e pensamos en traelos, ao principio casi por disfrutalos nós e despois porque toda a xente de Santiago, independentemente dos seus gustos, puidese facerse partícipe.

-Qué relación tenéis vosotros con la música?
Coque- Levamos tocando xuntos dende os 15 anos en diferentes proxectos.  Agora tocamos en Puma Pumku, Trifulca, e temos un novo proxecto que se chama Wolframio.

la melona, compostela

-Toda La Melona está tocando en grupos?
Coque- Sí, viñemos de tocar en bandas e logo entrounos máis o gusanillo da xestión. Chegou un momento en que dixemos “estamos desamparados como bandas, qué podemos facer para que o resto de bandas non estean tan desamparadas que poida estar nas nosas máns?”. Charlie é o cabecilla do noso selo discográfico, polo cal pasaron bandas como Bulto, Boyanka Kostova e Esteban y Manuel. Actualmente o selo traballa con Pálida, Seda, Mazmorra e Trifulca e está a piques de presentar as fichaxes de novas bandas e artistas para a tempada 2019.

-Qué tal lo de editar a nivel discográfica?
Coque- É para tolos, realmente é un suicidio o traballo discográfico hoxe en día. Sí que hai que aprender a adaptarse ás novas formas de consumo de cultura. Aínda que temos selo discográfico por agora só editamos un dos discos en físico. O resto editáronse en dixital e se sacaron a través de plataformas dixitáis porque non recuperas a pasta realmente das edicións físicas. É unha tolería, hoxe non se merca. O vinilo é para melómanos e fetichistas pero non é unha saída viable para as bandas.
Pamper- A nosotros no creo que nos pase que vivamos de ello. Ojalá nos pase.
Coque- Pásalle a Rosalía e poucos máis. Para recuperar a inversión tés que vender a metade, cando estás a un click da suscripción. Non criticamos isto, sólo o expoñemos. Non é positivo nin negativo, son novas formas de consumo. Funciona moi ben o videoclip, sin retorno económico a non ser que acades milleiros de reproduccións, pero é o que funciona hoxe. Os artistas non deben de plantexarse hoxe vivir dun disco que sacaches no seu momento, senón da xira que che pode xerar ese disco. Os discos son obxecto fetiche.

la melona, compostela
-Qué tal Santiago para hacer cosas que no sean “lo de siempre”?
Coque- Amor odio. É unha oportunidade. Se o espazo xa estivese cuberto nós non teriamos cabida nel. Vimos esa oportunidade e pensamos e encher ese oco. En canto a estilos, somos xente moi tolerante. Gústanos o blues, non o criticamos. Pero vemos complexo que en Santiago non hai un local no que poidas programar despóis das 00 h., excepto Malatesta e tampouco agora está nunha situación de poder programar ata as 5 da mañá, como antes. En parte esta é unha problemática derivada da nova lei de espectáculos que está trastocando a programación dalgúns locais que teñen que adaptarse á nova normativa. Hai moitas ideas e iniciativas pero están todas construídas baixo unha lexislación que non ten en conta as peculiaridades dos pequenos espazos.
Pamper- La red underground ya es bastante precaria como para que te pongan tantas trabas. Llega un punto que es imposible.
Coque- Ou facilitas, como é o caso de Barcelona, que queren protexer pequeños espazos con aforo de 150 persoas creando unha nova tipoloxía de espazos para protexer a cultura de base… ese parécenos un modelo hacia o cal caminar. Creo que temos moito que aprender desa xestión.

-A nivel institucional tenéis apoyo?
Coque- Non o tivemos nestes 3 anos e este ano estamos en negociacións coa Consellería de acción cultural de Santiago para chegar a algún acordo. Costounos moito, tivemos que facer moito ruido para que nos atenderan e para que deran valor ao noso traballo. O ano pasado intentámolo e non tivemos resposta. Pero este ano estamos en reunións e cremos que teremos algún tipo de colaboración co Concello de Santiago. Oxalá.

-En qué se diferencia este MelonaFest de los otros tres? Algo que queráis resaltar?
Coque-Levamos 7 meses traballando.
Pamper-Este es el más profesional. Tenemos departamentos designados y cada persona en su trabajo. Lo más destacable… si el año pasado fue Baiuca, este año quizás los Derby Motoretas Burrito Kachimba, una mezcla entre Led Zeppelin, Triana y Black Sabath dentro del nuevo concepto de música española kinki con tintes psicodélicos. Creemos que va a gustar mucho. Hay alguna más… pero no podemos descifrarlo.

Redacción: Román Aday / Fotografía: Aroa Martínez
Publicado por

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies